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«Dispatchers» (Aitor Padilla) 10 min. España.

Pau, operadora de emergencias del 112, tiene en mente dejar su trabajo justo cuando recibe una llamada que parece ser por equivocación, pero que acaba siendo una llamada de socorro.

Pauek, 112ko larrialdietako operadoreak, lana uztea du buruan,momentu horretan okerreko deia jaso duela dirudi, baina azkenean sorospen-dei bat da.

«Solo» (Alberto Gross) 20 min. España.

Fran trabaja sin descanso mientras cuida de su padre y su hijo Dani.

Cuando expulsan a Dani del instituto, se ve desbordado.

El comportamiento de Dani le está llevando al límite y Fran deberá actuar para no perderle antes de que sea demasiado tarde.

Franek atsedenik gabe lan egiten du aita eta semea (Dani) zaintzen dituen bitartean.

Dani institututik kanporatzen dutenean, gainezka egiten du.

Daniren portaerak mugaraino eraman du Fran, eta azken honek beranduegi izan baino lehen jardun beharko du Dani ez galtzeko.

«Arrailak» – Maite Larburu (Oskarbi Berebide Sein) 8 min. Euskadi. 

En 2017, una chica del sur de India se suicidó después de que un profesor le pidiera que abandonara la clase. El motivo fué que había sangre menstrual en el material de la niña.

Las mujeres tenemos disponemos de una grieta que se llena y se vacía de sangre. Esta sangre sigue acarreando vergüenza: en Kenia, una de cada diez adolescentes deja de ir a la escuela cuando llega la menstruación, sin medios para comprar pañuelos y evitar la vergüenza de las manchas.

Sin ir tan lejos, nuestros antepasados, incluidos nosotros, somos conscientes de la existencia de esta vergüenza. Arrailak (KRAK, 2021) es una canción dedicada a la belleza del ciclo femenino. Maite Larburu cuenta cómo le llegó la regla a su abuela.

Ahora, esta canción ha sido convertida en vídeoclip animado gracias a la ilustradora Ainara Azpiazu, y la animación de Oskarbi Sein (Bira Produkzioak).

2017an, India hegoaldeko neska batek bere buruaz beste egin zuen irakasle batek klasetik kanporatu ondoren. Neskaren materialean hileroko odol zetaka zegoela izan zen arrazoia.

Emakumeok arrakala bat daukagu, odolez bete eta husten dena. Odol horrek lotsa sortzen jarraitzen du: Kenyan, hamar nerabetik batek eskolara joateari uzten dio hilekoa iristen zaionean, zapiak erosteko eta orbanen lotsa saihesteko baliabiderik gabe.

Hain urrutira joan gabe, gure arbasoak, gu barne, lotsaren existentziaz jabetzen gara. Arrailak (KRAK, 2021) emakumeen zikloaren edertasunari eskainitako abestia da. Maite Larburuk bere amonari hilekoa nola iritsi zitzaion kontatzen du.

Orain, Ainara Azpiazu ilustratzaileari eta Oskarbi Sein-en (Bira Produkzioak) animazioari esker, abesti hau bideoklip animatu bihurtu da.

«La loca y el feminista» (Sandra Gallego) 11 min. España.

La Loca y el Feminista es una conversación sin retorno.

Una conversación sobre lo que significa el ejercicio del feminismo y el uso que le damos a una palabra que se ha puesto de moda, también entre los hombres. Una conversación de pareja sobre el reparto desigual de las tareas del hogar, la carga de más que asume ella y la inconsciencia de él sobre lo que de verdad supone su actitud.

Él, que es un feminista comprometido, y ella, que se lo va a cuestionar a partir de una petición que es un ultimátum: por favor, no vuelvas a decir que eres feminista.

“La loca y el feminista” (Eroa eta feminista) itzulerarik gabeko elkarrizketa da. Feminismoa erabiltzeak zer esan nahi duen eta modan jarri den hitz bati ematen diogun erabilera, baita gizonen artean ere. Bikote-elkarrizketa bat, etxeko lanen banaketa desberdinari buruz, hark (emakumeak) bere gain hartzen duen zama handiagoari buruz eta bere jarrerak (gizonarenak) benetan zer suposatzen duen ez jakiteari buruz. Gizona, feminista konprometitua, eta emakumea, zalantzan jarriko duena ultimatuma den eskaera batetik abiatuta: mesedez, ez esan berriro feminista zarenik.

«Vatios» (David Pérez Sañudo) 14 min. Euskadi. 

Año 2020. El estado de emergencia es una oportunidad única. Por primera vez, la ciclista sabe que, debido a las restricciones de movilidad, durante unos días no puede haber controles antidopaje por sorpresa.

  1. urtea. Larrialdi egoera aukera paregabea da. Lehen aldiz, txirrindulariak badaki, mugikortasun-murrizketak direla eta, egun batzuetan ezin dela dopinaren aurkako ustekabeko kontrolik egon.