19:00 h:
Encuentro “Mujeres Productoras en el Audiovisual”. (H)emen Elkartea: Aiora Ponce, Ana Angulo, Ainhoa Andraka. Modera: Izaskun Arandia.
“Mujeres Productoras en el Audiovisual”, Topaketa (H)emen Elkartearekin: Aiora Ponce, Ana Angulo, Ainhoa Andraka. Moderatzaile: Izaskun Arandia.
“Mujeres Productoras en el Audiovisual”, Encounter with (H)emen Elkartea: Aiora Ponce, Ana Angulo, Ainhoa Andraka. Moderator: Izaskun Arandia.
(Streaming: caostica.com)
(H)emen es una asociación dirigida a las mujeres del sector audiovisual y las artes escénicas. Se creó en 2016 con el objetivo de impulsar la visibilidad de las mujeres profesionales en estos dos sectores, así como fomentar las relaciones y oportunidades laborales y disminuir la desigualdad entre sexos.
Contaremos con la presencia de Aiora Ponce, Ana Angulo y Ainhoa Andraka.
Modera: Izaskun Arandia.
Aiora Ponce:
Aiora Ponce es una directora y Filmmaker afincada en Bilbao.
Apasionada de la luz, la belleza de la naturaleza y la emoción convertida en arte, realiza videoclips y coorporativos con valores afines a los suyos.
Ha trabajado con grupos como Hesian, Olatz Salvador, Huntza, Maren y Nogen.
Su trabajo es el resultado de una mente inquieta que trata de capturar la belleza por doquier.
Ana Angulo:
Graduada en Comunicación Audiovisual (UPV). Tras finalizar la carrera, se mudó a Los Ángeles, donde realizó un postgrado de Producción de Cine y Televisión y otro en Desarrollo de Guiones en UCLA Extension. En California, trabajó en como Jefa de Producción del Festival de Cine de Guadalajara en Los Ángeles (FICG in LA), y como Asistente de Ventas de la distribuidora de cine Todo Cine Latino, todo ello combinado con la producción de varias películas. A su vuelta al País Vasco trabajó en el Departamento de Invitados del Festival de Cine de San Sebastián y para la empresa de organización de eventos Ercisa. Desde el año 2018 trabaja exclusivamente en Katz Estudio, donde ha desarrollado sus capacidades organizativas en numerosos rodajes y eventos.
Ainhoa Andraka:
Al frente de DOXA, lleva quince años dedicada al cine documental, principalmente como productora, montadora y guionista. En su filmografía destacan largometrajes como ASIER ETA BIOK (Amaia & Aitor Merino, 2015), MESETA (Juan Palacios, 2019) o FANTASIA (Aitor Merino, 2021), y cortometrajes como 592 METROZ GOITI (Maddi Barber, 2018), seleccionados y premiados en festivales como CPH:DOX, Bafici, Visions du Réel, FICG, SSIFF, Festival de Málaga o Documenta Madrid.
Actualmente, tras co-dirigir con Zuri Goikoetxea CABEZA Y CORAZÓN, produce, edita y co-escribe ITOIZ_Udako Sesioak (Larraitz Zuazo), mientras produce Working from home (Laida Lertxundi, en postproducción) y la última película de Albertina Carri ¡CAIGAN LAS ROSAS BLANCAS!, una coproducción con Argentina y Brasil.
Izaskun Arandia:
Guionista, directora y productora. Con experiencia sobre todo en cine. En 2011 creó la productora IZAR Films y en los últimos años ha participado en producciones como ‘Agur Esatea’ (2013), ‘Muga Deitzen da Pausoa’ (2018), ‘Bihar Dok Amairu’ (2018), ‘2 urte, 4 Hilabete eta Egun 1’ (2020) y ‘Non dago Mikel?’ (2021). En 2016 fundó (H)emen (Asociación de Mujeres de las Artes Escénicas y Audiovisuales de Euskal Herria) y fue su presidenta hasta 2019. Por otro lado, ha participado en los siguientes festivales como jurado: HUHEZINEMA (Aretxabaleta), Festival de Cine de San Sebastián (Premio SGAE), FICMA (Barcelona), ZINEGOAK, FANT y ZINEBI. Actualmente sigue produciendo y ejerce como profesora visitante en Mondragon Unibertsitatea.
(H)emen Ikus-entzunezko sektoreko eta arte eszenikoetako emakumeei zuzendutako elkarte bat da. 2016an sortu zen, bi sektore horietan emakume profesionalen ikusgarritasuna bultzatzeko, lan-harremanak eta aukerak sustatzeko eta sexuen arteko desberdintasuna murrizteko.
Aiora Ponce, Ana Angulo eta Ainhoa Andraka izango ditugu gurekin.
Moderatzailea: Izaskun Arandia.
Aiora Ponce:
Aiora Ponce Bilbon finkatutako zuzendari eta Filmmaker-a da.
Argi-jokoen zale amorratua da, eta izugarri maite ditu naturako edertasuna eta emozioa arte bilakatzea; hori horrela, bere balioekin bat egiten duten bideoklip zein bideo korporatiboak egiten ditu.
Hainbat talde eta abeslarirekin egin du lan: Hesian, Olatz Salvador, Huntza, Maren eta Nogenekin, besteak beste.
Edertasuna nonahi atzematen saiatzen da, eta eginahal horren fruituak erraz islatzen dira bere lanetan.
Ana Angulo:
Ikus-entzunezko Komunikazioan graduatua (EHU). Karrera amaitu ondoren, Los Angelesera joan zen, non Zinema eta Telebistako Ekoizpen graduondoko bat eta gidoien Garapeneko beste bat egin zituen UCLA Extension-en. Kalifornian, Los Angeleseko Guadalajarako Zinemaldiko Ekoizpen Buru (FICG in LA) bezala lan egin zuen, baita Todo Cine Latino zinema banatzailearen Salmenta Laguntzaile bezala ere, hori guztia hainbat filmen ekoizpenarekin uztartuz. Euskal Herrira itzultzean, Donostiako Zinemaldiko Gonbidatuen Sailean eta Ercisa ekitaldiak antolatzeko enpresan lan egin zuen. 2018 urteaz geroztik, Katz Estudion egiten du lan, bertan bere antolaketa-gaitasunak filmaketa eta ekitaldi askotan garatuz.
Ainhoa Andraka:
DOXA ekoiztetxearen burua da, eta hamabost urte daramatza zine dokumentalaren munduan, batez ere ekoizle, muntatzaile eta gidoigile lanetan. Bere filmografian nabarmentzen dira, besteak beste, ASIER ETA BIOK (Amaia & Aitor Merino, 2015), MESETA (Juan Palacios, 2019) edo FANTASIA (Aitor Merino, 2021) film luzeak, baita 592 METROZ GOITI film laburra ere (Maddi Barber, 2018). Hainbat jaialditan hautatu eta saritu dituzte bere lanak, hala nola honako hauetan: CPH:DOX, Bafici, Visions du Réel, FICG, SSIFF, Málagako zinemaldia edo Documenta Madrid.
Izaskun Arandia:
Gidoilari, zuzendari eta ekoizlea da. Batez ere zineman aritua, IZAR Films ekoiztetxea sortu zuen 2011an eta ‘Agur Esatea’ (2013), ‘Muga Deitzen da Pausoa’ (2018), ‘Bihar Dok Amairu’ (2018), ‘2 Urte, 4 Hilabete eta Egun 1’ (2020) eta ‘Non dago Mikel?’ (2021) bezalako lanen ekoizpenean parte hartu du azken urteetan. 2016an (H)emen (Euskal Herriko ikus-entzunezko eta arte eszenikoetako emakumeen elkartea) sortu zuen eta bere presidente izan zen 2019ra arte. Bestalde, epaimahai ezberdinetan parte hartu du ondorengo zinemaldietan: HUHEZINEMA (Aretxabaleta), Donostiako Zinemaldia (SGAE Saria), FICMA (Bartzelona), ZINEGOAK, FANT eta ZINEBI. Gaur egun ekoizten jarraitzen du eta irakasle bisitari bezala ere aritzen da Mondragon Unibertsitatean.
(H)emen Association is directed towards women of the audiovisual and the performing arts fields. It was created in 2016 to boost and make visible the work of professional women in these sectors, promoting employment relationships and opportunities, as well as reducing gender inequality.
We will have the presence of Aiora Ponce, Ana Angulo and Ainhoa Andraka.
Moderator: Izaskun Arandia.
Aiora Ponce:
Aiora Ponce is a director and filmmaker based in Bilbao. Passionate about light, the beauty of nature and emotion turned into art.
She has worked with groups such as Hesian, Olatz Salvador, Huntza, Maren and Nogen.
Her work is the result of a restless mind that tries to capture beauty everywhere.
Ana Angulo:
Graduated in Audiovisual Communication (UPV). After finishing her career she moved to Los Angeles, where she finished a postgraduate degree in Film and Television Production and another in Script Development at the UCLA Extension. In California, she worked as Production Manager of the Guadalajara International Film Festival in Los Angeles (FICG in LA), and as Sales Assistant of the distribution company Todo Cine Latino, aside of working as a producer in several films. On her return to the Basque Country she worked in the Guest Department of the San Sebastian International Film Festival (SSIFF) and for the Event Services Company Ercisa. Since 2018 she works exclusively for Katz Estudio, where she has developed her organizational skills in several shootings and events.
Ainhoa Andraka:
She heads DOXA Productions. For 15 years has dedicated herself to documentary films as producer, editor and screenwriter. Her films include feature films such as ASIER ETA BIOK (Amaia & Aitor Merino, 2015), MESETA (Juan Palacios, 2019) or FANTASIA (Aitor Merino, 2021), and short films such as 592 METROZ GOITI (Maddi Barber, 2018), selected and awarded at film festivals such as CPH:DOX, Bafici, Visions du Réel, FICG, SSIFF, the Malaga Film Festival or Documenta Madrid.
Izaskun Arandia:
Screenwriter, director and producer, experienced mostly in cinema. In 2011 she created the production company IZAR Films. In recent years she has participated in productions such as ‘Agur Esatea ‘ (2013), ‘Muga Deitzen da Pausoa ‘ (2018), ‘Bihar Dok Amairu ‘(2018), ‘2 impact, 4 Hilabete eta Egun 1’ (2020) and ‘Non dago Mikel?’ (2021). In 2016 she founded (H)emen (Basque Country Audiovisual & Performing Arts Women’s Association) and was its president until 2019. On the other hand, she has been jury in the following festivals: HUHEZINEMA (Aretxabaleta), San Sebastian International Film Festival (SGAE Award), FICMA (Barcelona), ZINEGOAK, FANT and ZINEBI. She currently works as a producer and works as Visiting Professor at the Mondragon University.
Hofe vive sus últimos momentos atado a una silla en medio de la nada y cubierto de sangre mientras sus asesinos le rocían con gasolina. Pero él contempla la situación con calma.
Ezerezaren erdian, aulki bati lotuta bizi ditu Hofe-k bizitzako azken uneak, odolez blai, hiltzaileek gasolinaz bustitzen duten bitartean. Baina lasaitasunez begiratzen dio egoerari.
Hofe lives his last moments of life, bloody and tied to a chair in the middle of nowhere, while his killers douse him with gasoline. He calmly contemplates the situation.
“Parresia” (Ignacio Lasierra) 12 min. España.
Dos mujeres del servicio de la limpieza. Un parlamento. Una decisión. Un dilema moral. Una forma de hacer política.
Garbiketa-zerbitzuko emakume bi. Parlamentu bat. Erabaki bat. Dilema moral bat. Politika egiteko modu bat.
Two cleaning woman, a parliament and a moral dilemma. A new way of policymaking.
“Umbrellas” (José Prats, Álvaro Robles) 11 min. España.
Kyna, una niña con fobia a la lluvia que depende de la protección de la enorme barba de su padre, deberá enfrentarse a su miedo cuando la desaparición de su perrita, Nana, la obligue a salir a buscarla. Atraviesa sola el bosque, hasta encontrar a su perrita en un grave peligro, cerca de un río de corriente embravecida. Kyna decidirá mojarse para rescatar a Nana y a su cachorro, superando así su trauma.
Kyna, euriari fobia dion neskato bat, aitaren bizar erraldoiaren babespean bizi da, baina Nana txakurra desagertu egingo da eta, beldurrei aurre eginda, haren bila irten beharko du. Bakarrik zeharkatuko du basoa, eta arrisku larrian topatuko du txakurra, haserre dagoen ibai batean. Kynak, Nana eta haren kumea salbatzeko, bustitzea erabakiko du, eta trauma gainditzen lagunduko dio horrek.
Kyna–a rain-phobic girl who shelters under her father’s huge umbrella-like beard, must face her worst fear when her puppy Nana disappears. She will go through the forest alone until she finds her puppy in great danger–it is trapped in the rough current of a river. Kyna will get wet in order to rescue Nana overcoming her fear.
“Cemento y Acero” (Oriol Villar) 17 min. España.
Víctor y Nacho son amigos y mafiosos. Han sido torturados y encadenados a un bloque de cemento. Mientras Nacho hace lo imposible por salvarse, Víctor intenta averiguar por qué su jefe les ha traicionado. Reflexionan sobre su vida, sobre su pasado, y entonces Nacho decide hacer una confesión que cambiará sus vidas, si es que consiguen salvarse.
Victor eta Nacho lagunak dira, baita mafiosoak ere. Torturatu egin dituzte, eta porlanezko bloke batera kateatu. Nacho bereak eta bi egiten ari da bere burua salbatzeko; eta Victor, ordea, nagusiak traizioa zergatik egin dien aztertzen saiatzen ari da. Beren bizitzaren eta iraganaren gainean hausnartuko dute, eta, orduan, Nachok aitorpen bat egingo dio lagunari. Horrek erabat aldatuko ditu beraien bizitzak, bizirik ateratzea lortzen badute behintzat.
Victor and Nacho are lifetime friends and mafiosos. They’ve been tortured and chained to a cement block. While Nacho struggles desperately to break free, Victor tries to figure out why their boss has betrayed them. They reflect on their lives and their past, but then Nacho makes a confession that will change their lives forever.
“Les larmes de la Seine” (Y. Belaid, E. Benard, N. Mayeur, E. Moulin, H. Pinot, L. Vicente, P. Singer, A.Letailleur) 9 min. Francia.
17 de octubre de 1961: “Trabajadores argelinos” salen a las calles para manifestarse en contra del toque de queda impuesto por la Policía.
1961eko urriaren 17a: “Aljeriako langileak” kalera irten dira, Poliziak ezarritako etxeratze-aginduaren kontrako manifestazioa egitera.
17 october 1961, «Algerian workers» get down the streets to manifest against the mandatory curfew imposed by the Police prefecture.
“Mi primera opción” (Carlota Callen) 5 min. España.
Una acalorada discusión sobre sexo oral cambiará su amistad para siempre.
Sexu oralari buruzko eztabaida kartsu batek betiko aldatuko du bien arteko laguntasuna.
An emotional conversation about oral sex will change their relationship forever.
“Vatios” (David Pérez Sañudo) 14 min. Euskadi.
Año 2020. El estado de emergencia es una oportunidad única. Por primera vez, la ciclista sabe que, debido a las restricciones de movilidad, durante unos días no puede haber controles antidopaje por sorpresa.
2020.urtea da. Larrialdi-egoerak aukera ezin hobea eskaintzen du. Lehendabizikoz, mugikortasunaren murrizketak direla eta, txirrindulariak badaki egun batzuetan ez dela dopinaren kontrako ustekabeko kontrolik egongo.
Year 2020. The state of emergency is a unique opportunity. For the first time, the cyclist knows that due to mobility restrictions, for a few days there can be no surprise doping controls.
“Ur azpian lore” (Aitor Oñederra) 13 min. Euskadi.
No se lo podía contar a nadie. Estaba sola.
Ezin nion inori ezer kontatu. Bakarrik nengoen.
I couldn’t tell anyone about it. I was all alone.
“ADHD” – Säye Skye (Sina Dolati) 5 min. Canadá.
El videoclip ADHD celebra el Trastorno por Déficit de Atención con Hiperactividad [TDAH] como un superpoder.
Videoclip oficial de la canción “ADHD”, del artista irano-canadiense SÄYE SKYE. El proyecto fue filmado en una cámara 360/VR y después convertido a un vídeo 2D que permite experimentar innovadores ángulos cinematográficos creados en posproducción. Su formato simula cómo es vivir la vida con ADHD apoyándose en los ritmos de la canción, creando así una gran experiencia para los hablantes del persa y del inglés.
“ADHD” izeneko bideoklipak super-botere gisa islatzen du arreta-defizitaren eta hiperaktibitatearen nahasmendua.
SÄYE SKYE artista irandar-kanadarraren “ADHD” abestiaren bideoklip ofiziala da. 360/VR kamera batez filmatu zuen proiektua, eta 2D-ko bideo bihurtu gero; horrela, postprodukzioan sortutako ikuspegi zinematografiko berritzailea eskaintzen digu. Abestiaren erritmoetan oinarrituta, “ADHD” edukita bizitzea nolakoa den simulatzen du bideoaren formatuak, eta esperientzia izugarria eskaintzen die persiera eta ingelesa hitz egiten duten ikusleei.
ADHD, the music video, celebrates Attention Hyperactivity Disorder as a superpower.
The official music video experience for the song «ADHD» by Iranian-Canadian artist SÄYE SKYE – the project was filmed on a 360/VR camera and later converted to a 2D flat video, to allow for innovative cinematic angles created in post-production. The immersive format simulates what it’s like to live with ADHD and lends itself to the song’s danceable beats, making it a cohesive experience for both Farsi and English speaking audiences.